9 Nisan 2018 Pazartesi

Didim Gezilecek Yerler

Didim ve Aydın gezisi için gezilecek görülecek en iyi yerler hakkındaki yazımızı buradan okuyabilirsiniz. Ege Bölgesinin en nadide ilçelerinden biri olan Didim, muhteşem doğası ve denizi ile sizi büyüleyecek olan, tarihi M.Ö. 8000’e kadar giden, oldukça zengin bir kültür mirasına sahip bir bölge. Ana geçim kaynağının turizm olduğu Didim’de balıkçılık ve tarım da diğer geçim kaynakları arasında. Didim’e İzmir Adnan Menderes Havalimanından kolayca ulaşabilirsiniz.

Didim Gezilecek Yerler

Didim gezilecek yerler konusunda çok zengin bir tarihe sahiptir. Antik çağlardan bu yana etkisini hiç yitirmeyen Didim’de görebileceğiniz onlarca yer bulunmakta. Bunların başında da, ilçenin en önemli yapılarından biri olan ve kutsal kabul edilen, geleceğe dair kehanetlerin yapıldığı Apollo Tapınağı gelmekte. Görmenizi tavsiye ettiğimiz en iyi yerlerden bir tanesi de, M.Ö. 2000 yılında kurulan ve İyonya’nın en önemli kıyı şehirlerden biri haline gelen Miletus. Bu alanda Faustina Hamamları, tören alanı, Athena Tapınağı, Stadyum ve Zeus Olympos bölgesi gibi antik yerleri ziyaret edebilirsiniz.
Tarihe ilgi duyuyorsanız, Miletus Müzesine gitmenizi mutlaka tavsiye ederiz. Bu müzede, bölgeden çıkarılan tüm tarihi eserler sergilenmekte ve size, geçmiş dönemler hakkında bilgi sahibi olma fırsatı sunmakta. Didim’e gelmişken gitmenizi önerdiğimiz bir başka yer de, geçmişi M.Ö. 7. Yüzyıla kadar geriye giden ve Demeter, Athena, Zeus Tapınakları ve Büyük İskender Evi ile Bizans Kilisesi gibi birçok antik yapıya ev sahipliği yapan Priene.

Didim Görülecek Yerler

Didim görülecek yerler hakkında sizi şaşırtabilir. Didim, tarih yanında denizi ve güneşi sevenler için de ideal bir yer. Altınkum ve Altınbük gibi mavi bayraklı sahillerde güneşlenebilir ve masmavi denizin tadını çıkarabilirsiniz. Ayrıca çok sayıda körfezi, zeytin ve çam ağaçları ve Bafa Gölü gibi doğal harikaları ile Didim, aynı zamanda hem muhteşem manzaralar sunmakta hem de birçok kuş türüne ev sahipliği yapmakta.
Yazının başında da belirttiğimiz gibi Didim’in geçim kaynaklarından biri balıkçılık ve bu da, harika deniz mahsulleri tatma fırsatı vermekte. Akdeniz mutfağının nadide yemeklerini ve taptaze zeytinyağını denemeden Didim’den sakın ayrılmayın. Ilıman iklimi sayesinde, bölgede dalış ve doğa sporları gibi aktiviteleri kışın dahi yapmak mümkün.
Didim, tüm bunların yanı sıra sizlere eğlenceli festivaller de sunmakta. Gidebileceğiniz en iyi festivallerin başında, her yıl Ekim ayında düzenlenen ve bölgenin en önemli geçim kaynaklarından biri olan zeytinin korunmasına yardımcı olmak amacıyla yapılan Didim Zeytin Festivali ve Ağustos sonunda gerçekleştirilen, birçok farklı etkinliğin ve konserin bulunduğu Didim Barış Festivali gelmekte.
Umarız Didim en iyi yerler yazımız sizin için faydalı olmuştur, tatil planını yapmadan önce aşağıdaki paylaşımlarınızı da incelemenizi tavsiye ederiz:

Originally published at eniyiyerler.com.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder